Zoveel te doen maar nog zo weinig tijd - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Julia Schreurs - WaarBenJij.nu Zoveel te doen maar nog zo weinig tijd - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Julia Schreurs - WaarBenJij.nu

Zoveel te doen maar nog zo weinig tijd

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

18 November 2016 | Indonesië, Ubud

Hallo allemaal,
Week 7 zit er alweer bijna op en dat wil zeggen dat we nog maar 5 weken hebben hier in Bali! De tijd vliegt voorbij maar we hebben nog zo ontzettend veel te doen en te zien.
Vorige week heb ik jullie verteld dat we een weekendje weg zouden gaan en wat hebben we hiervan genoten! We zijn met de boot naar Nusa Lembongan gegaan en hebben daar in een homestay geslapen. We zijn naar Devil's tear en dreambeach geweest op de eerste dag. Bij dreambeach hebben we in een infinitypool aan zee kunnen zwemmen en heerlijk gegeten bij zonsondergang! Ik zal een aantal foto's toevoegen zodat jullie lekker kunnen meegenieten :)
We zijn de volgende dag op 3 plaatsen gaan snorkelen waarbij we veel Manta's (roggen), vissen en koraal hebben gezien. De roggen waren van dichtbij nog groter maar wel erg mooi om een keer van zo dichtbij te zien!
Op de heenweg besloten we boven op de fastboot te gaan zitten, nou... nooit meer, haha! Het begin was erg leuk en rustig maar toen we eenmaal op snelheid waren volgde de ene na de andere zoutwaterdouche. We kwamen zeiknat aan op het eiland, maar gelukkig was daar het zonnetje volop aanwezig.
Na het relaxte weekendje waren we weer helemaal opgeladen om maandag weer aan de slag te gaan. We hebben interviews afgenomen, mindmaps gemaakt en zijn heel veel te weten gekomen over de leden.
We gaan na dit weekend verder met stappen zetten samen met de leden, nog maar 4 weken om te werken richting het einddoel aangezien we in de vijfde en laatste week onze eindpresentatie zullen geven.
Op dinsdag ben ik met een andere Nederlandse studente voor de eerste keer gaan hardlopen hier in Indonesië, het viel mee maar het viel ook tegen. De warmte, heuvels op en af en de slechte paden tussendoor maakten het hardlopen niet makkelijk maar wel lekker uitdagend.
Woensdag heb ik mijn eerste aardbeving ooit meegemaakt en dat was heel onwerkelijk. We lagen net in bed toen alles flink begon te trillen, we dachten eerst dat het heel hard waaide maar toen werd het wel heel extreem. Voor we het in de gaten hadden was het alweer weg..
We hebben vandaag onze feedback teruggekregen van de onderzoeksopzet dus hier gaan we maandag meteen mee aan de slag.
Morgen en overmorgen pakken we lekker vrij en gaan we op naar de volgende avonturen.
Tot volgende week!

• 18 November 2016 - 19:14

Elly Geerlings:

Wat geweldig wat jullie daar allemaal doen. Veel succes de laatste weken. Groetjes Elly

• 19 November 2016 - 15:35

Hans En Karin:

Hoi Julia,

Wat weer een geweldig verslag, het is iedere keer een genot om te lezen.
    Hopelijk zijn jullie weer bekomen van de schrik na de aardbeving.
    Nog veel succes komende weken en tot een volgend verslag.

Groetjes
    Hans en Karin

• 26 November 2016 - 21:07

Mieke:

Wat weer een mooi verslag Julia, weer veel gezien en beleefd, geweldig!
    Mooie foto's prachtig.

Een aardbeving is minder, hopelijk blijft het hierbij.
    Julia heel veel succes met alles de laatste weken en tot je volgende verslag.

Knuffel xxx Mieke