Nog maar 2 weken... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Julia Schreurs - WaarBenJij.nu Nog maar 2 weken... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Julia Schreurs - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 weken...

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

07 December 2016 | Indonesië, Ubud

Hallo allemaal,
Ik schrok er zelf van toen ik zag wanneer ik voor het laatst een reisverslag geschreven heb. De tijd ging toen al snel maar de afgelopen weken leken wel in een paar dagen voorbijgevlogen te zijn.
Bij de stichting zijn we meestal 3 dagen in de week en de andere dagen werken we thuis aan ons onderzoek. Het zijn lange dagen omdat we vaak 's morgens van 9.00 tot 15.00 uur aan school werken en dan van 16.00 tot 21.00 uur in de avond bij de stichting zijn maar dit is dus meestal 3 keer per week.
We hebben een weekend doorgewerkt omdat we van 30 november tot en met 4 december een mini vakantie hebben gehad.

We zijn 3 dagen naar Lombok geweest en 2 dagen op Gili Trawangan.
Beide waren geweldig mooi en super om hier na vorig jaar weer te zijn!
We hebben in Lombok scooters gehuurd en zijn op de 1e dag naar het noorden gereden waar we in Senaru hebben geslapen, vlakbij de Rinjani watervallen. Het uitzicht wat echt geweldig en de survival-achtige route naar de watervallen toe hebben we zonder gids gedaan (ik was de persoonlijke gids van Marjolijn en Ilse omdat ik de route nog onthouden had van vorig jaar). Op dag 2 zijn we van het noorden helemaal naar het zuiden gereden met als eindpunt Kuta. Ik heb Ilse alle dagen achterop gehad maar op de 2e dag was dit toch een hele uitdaging, niet zo zeer voor mij maar voornamelijk voor onze scooter, haha!
We zijn namelijk door de bergen gereden en wanneer het alleen maar bergop ging trok de scooter het op een gegeven moment niet meer waardoor we gewoon stil stonden met het gas vol open. Ilse ging dan maar lopen en wanneer het weer minder stijl was probeerden we het weer. Helaas zitten we nu echt midden in het regenseizoen en dat hebben we gemerkt ook! Het kwam er met bakken uit, we zijn uiteindelijk gaan schuilen bij een lokale ''Bengkel'' waar we gelukkig ook koffie konden drinken om even op te warmen. Dit was dan ook echt de eerste keer dat ik het echt koud heb gehad! (Dat wordt nog wat wanneer we weer in Nederland zijn). Op dag 3 zijn we van het zuiden richting Senggigi gereden om daar de stichting Lombok Care te bezoeken. Leuk om te zien hoe verschillend de organisaties hier in elkaar zitten en hoe groot de verschillen zijn in ontwikkeling per stichting. Het was leuk om Mindie weer even gesproken te hebben! 's Middags hebben we ingecheckt bij een Homestay in Senggigi, vlakbij het resort waar ik vorig jaar verbleef met Luuk & familie. Ik heb vorig jaar in de buurt van het resort een mooi plekje gevonden op het strand waar ik een deel van de as van Opa heb uitgestrooid, ik vond het heerlijk om hier weer even te kunnen zijn.
Op zaterdag en zondag waren we op het eiland Gili Trawangan waar we hebben gesnorkeld op verschillende plekken rondom de Gili eilanden.
Ook hebben we lekker kunnen rondlopen, winkeltjes in en uit en hebben we ook nog fietsen gehuurd om iets meer te kunnen zien van dit eiland.
Helaas was het op zondag tijd om weer naar huis te gaan.

Maandag moesten we naar het immigratiekantoor voor het verlengen van ons visum.... Een of ander apparaat was kapot waardoor we uiteindelijk 3 uur hebben gewacht en toen ons nummertje bijna aan de beurt was werd er doodleuk omgeroepen dat ze van 12 tot 1 pauze hadden en ze om 1 uur weer verder gingen.. Nou jullie kunnen je wel voorstellen hoe mijn gezichtsuitdrukking was op dat moment.
Toen zijn we maar bij een warung gaan eten in de buurt en om half 2 waren we dan eindelijk aan de beurt.
Iets dat een uurtje zou moeten duren nam onze hele dag uiteindelijk in beslag, maar goed daar maakt geen enkele Indonesiër zich druk om want hier hebben ze alle tijd! Dat zal voor mij nooit wennen aangezien ik een echte doener ben en mijn tijd altijd goed benut met allerlei hobby's etc. :)
Gisteren en vandaag waren wel echt productieve dagen dus dat geeft een goed gevoel.
Over 2 weken en 2 dagen zitten we rond deze tijd al een paar uur in het vliegtuig... daar kunnen wij ons nog helemaal niks bij voorstellen op dit moment. We gaan nog flink aan de slag met ons onderzoek en vooral nog even genieten van de laatste weken.
Tot snel!

  • 07 December 2016 - 21:16

    Pvh:

    Hallo Julia.

    Geweldig te lezen dat je het heel goed naar de zin hebt. Ook het bezoeken van de omgeving en aanliggende eilanden is natuurlijk een hele ervaring . Het gaat snel zoals je al zelf aangeeft en de dagen vliegen voorbij. Mooi te horen dat je nog even op Lombok bij de kindertjes bent geweest een bekende plek voor ons.
    Nog een paar weken en dan koffers pakken en op naar het koude kikker landje.
    Veel plezier nog en tot binnenkort.

    Groetjes van oet nummer 10
    P en N


  • 07 December 2016 - 21:31

    Elly En Huub:

    Hallo lieve Julia,
    Wat mooi dat jullie ondanks de drukte van het onderzoek toch nog tijd te hebben om van al het mooie wat Indonesië te bieden heeft te genieten. Ook leuk dat je op de plekken. Ent geweest waar wij samen vorig jaar een onvergetelijke tijd hebben beleefd. Geniet nog lekker en heel veel succes met de laatste loodjes van jullie onderzoek.

    Groetjes en toet sjtraks in Beesel

  • 07 December 2016 - 23:51

    Janne:

    Ha lievelings,

    Hartstikke leuk om weer een verslag te lezen :-)
    Zodra je terug bent plannen we gauw een avond om heel veel bij te kletsen en wijntjes te drinken..! Kijk er al naar uit ;-)
    Succes met de laatste loodjes!

    Dikke kus,
    Janne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julia

Ik zal jullie de komende 3 maanden op de hoogte houden van mijn tijd in Bali. Hier ga ik met 2 klasgenoten praktijk onderzoek doen bij een stichting in Ubud.

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 10201

Voorgaande reizen:

30 September 2016 - 24 December 2016

Praktijk onderzoek in Ubud

Landen bezocht: