De eerste maand zit erop! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Julia Schreurs - WaarBenJij.nu De eerste maand zit erop! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Julia Schreurs - WaarBenJij.nu

De eerste maand zit erop!

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

30 Oktober 2016 | Indonesië, Ubud

Het heeft even geduurd maar hier is hij dan.... reisverslag nummer 4.
De afgelopen 2 weken waren zo ontzettend druk dat ik er helemaal niet aan toegekomen ben om überhaupt een reisverslag te schrijven.
We hebben veel gesprekken gevoerd met de leden van de stichting en gekeken naar hun wensen en behoeften. Engelse les gegeven aan de leden die dit graag wilden, liedjes gezongen, gitaar gespeeld en gezongen met een lid die Djembe speelt, poker gespeeld met de leden en voornamelijk veel tijd doorgebracht bij de stichting. De leden vinden het geweldig als we er zijn en vragen elke keer waarom we niet blijven als we rond een uur of 20.00 zeggen dat we naar huis gaan. In ieder geval een goed teken, een goede band hebben we inmiddels al opgebouwd met de leden.
Afgelopen week zijn we maar 3 dagen bij de stichting geweest omdat onze onderzoeksvraag uiteindelijk pas vorige week zondag vaststond en we dus binnen 1 WEEK onze onderzoeksopzet moesten schrijven.
Geen tijd gehad om hierover na te denken, gewoon volle bak aan de slag! We zijn dan ook elke dag bezig geweest, inclusief weekenden.
Afgelopen vrijdag hebben we even een tussenpauze gepakt en zijn we 2 uurtjes naar de tagalalang rijstvelden geweest, prachtig uitzicht!
Vorige week zondag hebben we na het gesprek met onze begeleiders even een relaxmomentje gepakt. Een heerlijke pedicure inclusief voetmassage, hierna even naar de Ubud market en daarna een heerlijke verse pizza gegeten!
Afgelopen maandag dus volle bak aan de slag, we zouden dinsdag onze onderzoeksvraag presenteren bij de stichting. We waren er om 17.00 uur en om 19.30 had onze opdrachtgever laten weten dat hij pas laat terug zou zijn van het vliegveld waar hij 2 leden ging ophalen. Hierdoor zijn we uiteindelijk donderdag terug gegaan om wel daadwerkelijk onze presentatie te geven. Weer heel veel input, natuurlijk positief maar dit maakt het ook extra lastig.
Het concept van de onderzoeksopzet is net de deur uit dus nu afwachten op feedback voordat we mogen starten.
Morgenavond hebben we gesprek met onze docentbegeleider en dan horen we hier meer over. Na de drukke weken hebben we dan ook besloten om morgen even een echte vrije dag te pakken.
Om 9 uur worden we opgehaald en gaan we 2,5 uur raften op de Agung river. Ik heb vandaag een plastic beschermhoesje gekocht tegen water dus die ga ik morgenvroeg even snel testen in het zwembad (met mijn oude telefoon natuurlijk).
Als hij waterdicht is kan ik dus foto's en filmpjes maken tijdens het raften en kan ik deze bij het volgende reisverslag toevoegen!

Buiten de drukte is het toch elke dag weer genieten hier, minpuntjes hou je natuurlijk altijd.
Hanen die het nodig vinden om midden in de nacht signalen naar elkaar af te geven, honden die blaffen als ze elkaar tegenkomen in het steegje waar we wonen, elke dag nieuwe muggenbulten(ondanks anti mug spray), nog steeds heel veel hoopjes verbrand plastic, overstekende honden tijdens het scooter rijden en dikke spinnen die op je wachten als je naar de WC moet 's nachts.... (Ik heb hem uiteindelijk verslagen met mijn slipper, nadat ik 5 minuten naar hem heb staan kijken en me bedacht hoe ik hem ging raken en wanneer.)

Maaaar dat zijn dan ook de enige minpunten.
Er zijn nog veel meer pluspunten gelukkig, bijvoorbeeld:
Elke morgen even zwemmen als je wakker wordt van de warmte, heerlijk indonesisch eten, lekkere bintang radler, heerlijk fruit dat in nederland niet eens te koop is, scootertochtjes, leuke dingen doen en vooral heel veel zien en ervaren.
Op naar de volgende avonturen!

• 01 November 2016 - 14:17

Janne:

Ha lieve schat,
    Hartstikke goed dat je zo consequent verslagen blijft typen, ondanks de drukte!
    Het is fijn om te lezen en te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Je straalt op de foto's en begint al een lekker kleurtje te krijgen :-)
    Geniet ervan vandaag!
    Xx Janne

• 26 November 2016 - 20:45

Mieke:

Hallo Julia het is al weer even geleden maar hier ben ik weer.
    Je bent goed bezig zeg, mooi om te lezen wat jullie allemaal doen. Hard werken aan jullie project en dan lekker genieten van die relax momenten, heerlijk zo'n voetmassage.
    Wat dapper van je om die spin te verslaan midden in de nacht, vreselijk.
    Wat Mooi die foto's, Prachtig die rijstvelden.

Liefs Mieke